lördag 15 februari 2014

A-must-to-have-thing-i en uppfödarfamilj

Sällan skriver jag och gör reklam för andra, men när det är uppenbarligen BRA saker känner jag att jag måste.
Så här kommer en kanongrej - och RÄTT färg har den också.:-)

SNUGGLESAFE är en liten rosa pryl, stor som en LP-skiva (för er som levde på LP-skivornas tid är det ju lätt att relatera till, för er andra, tja sorry) 2 cm tjock, rund och tyvärr för hård.

Det fiffiga med den här grejen är att man lägger den i micron på full sprutt i 4-5 minuter och den blir VARM. Jättevarm!

Värmen håller en hel dag, inte som en fjösig riskudde som kan hålla ut i 30 minuter om man värmer den som den nästan exploderar... Näe, den här lilla saken jobbar HELA dagen. Eller natten för den delen. Och helt perfekta är de om man skall åka till Danmark och behöver värme på ett kanske ont ställe.
Jag har provat flera gånger - de håller dörr till dörr från oss till vår släkt nära Köpenhamn :-)

Jag brukar värma ett par stycken på morgonen medan jag väcker döttrarna, lägger dem hos respektive mamma med barn, som förstås älskar det!
Tidig kväll gör jag om proceduren och det är alltid lagom, mysigt varmt hos våra små. (se bara till att de ligger under filten, så det inte blir för varmt)

Hos oss har vi fyra st. Två brukar alternera hos djuren, en hos oss tvåbenta och en är borta. De håller i evigheter, vi har haft vår äldsta i nio (!) år. Men det är klart, de kostar ju runt en 300-hundring också....

Sååå, löp och köp. Eller inte. Bra är den iallafall :-)







Ps, jag gillar att stödja vår lokala djuraffär, men det finns förstås också snugglar på nätet. Bara att googla ;-)

1 kommentar:

  1. Med skottsk-rutigt överdrag! Jag ÄLSKAR skottsk-rutigt!

    SvaraRadera