torsdag 20 februari 2014

12 år

Vad gjorde du idag för 12 år sen? Själv har jag ingen aning….
Eller jo. Jag vet att vi fick kattungar.
Jag vet också att vi bodde i ett mycket mindre hus, centralt beläget.
Vi hade inte så många djur (beror på vem man frågar) och barnen var små.
Jag vet att jag sällan fick sova länge om morgnarna (tvååringen rev gärna huset på egen hand) sju och 12-åringen hade egna projekt och jag var mycket yngre och snyggare 
 J

Jag minns skandalen gällande Hallandsåsen, jag minns människors chock när Fahdime Sahindal mördades av sin egen far och jag minns att Euron kom till Europa med sina sedlar och mynt.

Mest av allt minns jag mina år i upfödartänk;


Idag fyller vår H-kull 12 år!
Jean Dark Hakuna Matata, Herkules, Hiawatha och Hoppsan föddes en vinterdag för hela 12 år sedan! Alla finns inte kvar, men Hoppsan lever i godan ro hemma hos familjen Doolke, där hon förövrigt är extramamma till vår U-kull. 


Riktig mamma blev hon 2004, bland annat till Jean Darks M-kull där chokladbruna Mufasa satte stor prägel på vår kommande avel.
Mufasa är bland annat morfars far till Jean Dark Neverland som faktiskt just är mamma till vår U-kull och som också till vardags bor hemma hos fam Doolke.

GRATTIS lilla Hoppsan, det är ju inte klokt vad tiden går! Hoppas våra H:are blir uppmärksammade idag och får allt gott de önskar sig
J

Och förstås - STORT tack till Berit och Mats för gott samarbete genom åren! 


Jean Dark Hoppsan med barnbarnsbarnbarnbarnet Jean Dark ?
 (Namn ännu ej bestämt)

Jean Dark Hoppsan 2002-02 20
e Dapper Dillons Gino (Ägare Jill Back, La Bell katteri)
u Jean Dark Bagheera 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar