lördag 13 april 2013

Det som gömts i tö kommer fram på Snö

Lilla Snö, här är hon ute för första gången, och hon älskade det!
Vi med, hon var underbart söt i det vackra vinterlandet :-) 

* Jag skulle A.L.D.R.I.G ha en långhårig hund.
* För jag gillar inte pälsvård.
* Och vi bor på en leråker.
Allt ovan är sant.

Vår finaste Saga får en kull valpar,
och han där uppe i sin himmel skrattar och ger oss den finaste av fina,
kritvita puffvalpen.
Han vet att jag har dålig karaktär.

Jag H.A.T.A.R pälsvård.
Jag avskyr regn och lera.
Jag ÄLSKAR vackra hundar. (Speciellt om jag fött upp dem själv) Och jag har dålig karaktär.

På riktigt.


Vita Huset ligger där, lååååååångt borta, bakom leråkern.
PÅ leråkern typ.

Närbild på geggamojjan

En naturell pufftass, fast på en valp.
More hair to come...

30 minuters promenad och Sockervaddstoppsvalpen
förvandlas till ett lermonster


6 kommentarer:

  1. Hon är världens sötaste lermonster iaf!

    SvaraRadera
  2. Fördelen med lermonster (när hennes päls vuxit ut sätter du på henne en allvädersoverall när det är geggigt ute, det är faktiskt inget stort problem) är att de får badas ofta, och en nybadad puff är ett av livets vardagsglädjeämnen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Ja, det känns ju onekligen kul när lilla fluffet väl är färdig, luktar gott och ser ut som nyspunnet sockervadd.
      Nackdelen är liksom tiden innan.....
      /Den ambivalente matten.... :-)

      Radera
  3. Fråga mig!! Jag vet hur en buff Amris ser ut efter en långis i vårväder. Overall=tovor, ingen overall, smutsgris, bada samt majbrasehög på golvet av allt som fastnar i pälsen och till sist - vilka bor i pälsen???

    SvaraRadera
  4. Tycker nog att du inte har det så dåligt om den lilla sockertoppen inte blir skitigare än så på 30 minuter. Vänta du bara skulle jag vilja säga. Snart kommer även ovansidan vara skitig tror jag. ;-)

    SvaraRadera