onsdag 17 april 2013

Äpplet faller inte långt från trädet


Ända sedan vår argentinske Älskling anlänt från sitt hemland till oss i Sverige har hon avgudat kuddar. Runda, fyrkantiga, avlånga, svarta, vita, mjuka och luddiga. Ja, alla slags kuddmodeller går bra, och de stoppas med lätthet in i den bruna munnen.
Där hänger de och dinglar tills Tania börjar suga på dem, eller i värsta fall, tugga lite... Ibland förstör hon dem helt, till stor irritation för mig som gärna vill ha kuddar i soffan och våra sängar, och inte i ett dobermanngap.

Jag har ju förstått att vår hund måste ha en brist någonstans, eller så har jag brustit i min uppfostran av henne.
Det är också vad omgivningen anser, och i all välmening har jag fått en hiskans massa råd;
Motionera henne. Motionera mindre. Hon är stressad. Hon är uttråkad. Hon är ouppfostrad. Hon är understimulerad - överstimulerad.
Hon behöver stryk, hon måste avledas, du måste sätta gränser!

Träna mer lydnad. Ta bort alla kuddar. Doppa dem i något som smakar illa. Och så vidare och så vidare. I all oändlighet.
Och medan vi försöker stoppa henne njuter Tania bara vidare, av alla sina kuddar. 

Som hon inte får ha.


KUDDAR is the shit

Jag bara sitter här med min kudde

Blixtstilla

Den här är min. Jag hittade den! 

Ibland går de sönder....

jÄtTeSönDeR.......

Sitter och funderar med en kudde i munnen.
Life is good 

Sitter

Och sitter

Husse testar att byta mot en köttbulle.
Tania ääälskar köttbullar, men vill inteinteinte släppa sitt "byte" 

Tania och ALLA kuddarna
      --------------------------------------------------------------------------------------------------

 Häromdagen ramlade jag över lite bilder av Tanias vackra pappa Trotyl. Han är en underbar hund på alla vis, och jag är en stor fan av honom. Titta bara så snygg han är;

CH Trotyl De Black Shadow

Men så snubblade jag över en privat bild. En bild av den fina herrn med matte i soffan. Och plötsligt såg jag ju var hon har det ifrån.

Jag känner minsann igen det fåniga, lite lätt drogade uttrycket......!!

Man kan ju fundera över vad som väger mest.
Arv eller miljö........!







6 kommentarer:

  1. ;) Alla goda råd skrattar jag gott åt, det är sånt jag också får höra. Men det gåååår ju inte att få Rulle och Tania sluta knarka kuddar. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper kuddar i rasande fart. Husse anar inget... Hehe!

      Radera
  2. Jaa det kan man ju fundera över arv eller miljö menar jag!! Men det är kanske så att det hade blivit en HEMSK ovana i ett dåligt hem o en hanterbar i ett bra eller?????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, mest är Tromben HEMSKT gullig och HEMSKT bäst :-) <3

      Radera
  3. Men kära nån... argentinsk kuddhund???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja...
      Men nu har hon konverterat och är en svensk Kuddhund :-D

      Radera