onsdag 12 december 2012

Hundinstruktören Hundcoachen Hundtränaren Hundägaren Losern = jAg


Den som följt vår blogg har också läst om vårt yrväder Tania -även kallad Tromben- från Argentina.

Tania kom till oss under april månad, och sedan dess är det (ännu mer) full fart hemma hos oss i Vita Huset. Vår bruna pingla gillar allt med fart och fläkt, och hon hittar gärna på egna små grejer också….

Vis av erfarenhet vet jag att hon kommer att lugna ned sig. (??) Det brukar nämligen busiga dobermannungar göra. Och eftersom jag har haft rasen sedan 1984 så vet jag ju det.
Dessutom har fler av mina hundar och jag tränat och tävlat bruks och lydnad i många grenar. Kul har det varit och enormt tillfredsställande när resultat och championat trillat in. Nu har tanken på att vår bruna busfröken och jag skall damma av kunskaperna och börja jobba tillsammans börjat gro. Kanske tävla bruks till hösten? Jag menar, hur svårt kan det vara? Har man tävlat högre klass och lydnadsklass tre borde det inte vara så svårt att komma igång igen..

Jag tänkte börja såhär inomhus under vintern med att få Tromben att sluta äta kuddar. Hon gillar nämligen KuDdAr.
Mjuka, fina, fula, svarta, vita, juliga och mina nyaste.

Vi har pratat mycket om det där. Hon och jag. Tränat, hotat och mutat. Jodå. Jag tror hon har fattat det nu. För hur svårt kan det vara?
INTEINTE bita sönder mattes finaste kuddar. Jag deklarerade stolt för familjen att jo då, nu är Tromben KUDDREN. Så nya alstren till skinnsoffan åkte fram efter att jag storstädat.
Skönt.
Att ha fint igen!

Suuuuuuuuck

6 kommentarer:

  1. Fullkomligt Underbar bild! och du ...Lyyyycka till...verkar ju gå bra de där...*asgarv* :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pernilla, de här "bilderna" Dvs REAL LIFE ser jag flera ggr varje dag.
      Jag menar Rådjursren, viltren i all ära. Men här går det inte ens att få KUDDREN....

      Radera
  2. Jag tror Rulle läser din blogg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan han inte börja jobba på Hemtex i stället.....??

      Radera
  3. Svar
    1. Hon är uuuunderbar. Men lite dyr i drift. Julkuddarna är numera ett minne. Dvs jag har kastat dem. Tycker det är fult med fina kuddar utan hörn. Med avsnuttade hörn. Liksom

      Radera