lördag 15 september 2012

Utställning i Stavanger



Planera - fundera
Boka flyg
Hitta jobbvikarie
Övertygamannenomattresanärdödsviktig
Boka hotell
Planera min frånvaro
Delegera arbetsuppgifter
Se till att uppgifterna blir gjorda
Skriva lappar till barn och man med "Att göra saker när mamma är borta" - De är inte imponerade…
Packa
Fixa-bada-grooma hund
Packa lite till
Köra till Arlanda
Checka in hunden
Checka in mig själv
Checka in mitt bagage, kom ju på att jag hade hundshampo i väskan. Ajabaja
Checka in mig själv igen
Kö till planet
Kö i planet
Vi lyfter, phu, jag är flygrädd
Vi landar-jag är fortfarande flygrädd
Leta upp bagaget i Oslo.
Leta upp min hund, där kommer hon på ett annat band!
Tullen studerar alla, alla, alla papper.
Vi är ok, välkommen till Norge
Ut i hallen Arriwals
Leta rätt på hallen Departures
Checka in igen.
Suck
Checka in bagaget
Checka in mig OCH hund (denna trippen får vi åka tillsammans)
Det piper i säkerhetskontrollen
Svettigt. 4000000 miljarder människor bakom mig i kö
Hunden i ena handen -utan koppel och se tjänstvillig ut när vakten börjar leta efter vad som piper på mig
Av med skärpet
Pip
Av med skorna
Pip
Hunden försöker smita (de har kört koppel o halsband på säkerhetsbandet)
Av med jackan
PIP!
Hunden smiter och jag svär högt. FAN!
Tre vakter kommer o hjälper till
Pipmojänger dras över hela min kropp
Svettig ung snygg killvakt ler generat ursäktande
Svettig sur och gammal = jag
VEM har installerat pipgrejer i BH:n…?
Jag slapp igenom
Springer sista biten
Glad hund springer med
Väga hund, visa papper hund, bära hund
Kö till planet
Planet är försenat (!)
En timme
Vänta
Vänta
Svära
Vänta
Nu kom det!
Kö i planet
Shit vad hunden är tung
Vi lyfter igen. Phu jag är fortfarande flygrädd
Vi landar igen. Jag lever än
Checka ut
Hund i ena armen
Resväskan i andra armen
Svettigt
Spöregn
Just det, vi är i Stavanger
Taxikö
Regn
I bilen, tick tack dyrt
Framme
Checkar in
Sent trött mysigt
Klockan ringer i ottan
Rasta hund
Bada hund
Packa hund
Frukost
Sminka
Passa tiden får skjuts av glad kollega
Framme!
SPÖREGN!!
Balansera i kjol och finskor med hunden på armen
Tungan rätt i mun, snubblar nästan i en vattenpöl
Stavanger... = ReGn
Bära alla saker
Leta ringen
Installera sig, läsa katalog, hejja på kända och icke kända
Kamma, borsta, entusiasmera hund
In i ringen
Fin kritik
Vi kom tvåa.
Tvåa av alla.
Hejdå cert
Hejdå Cacib
Hejdå titlar
Jag köper TVÅ trisslotter på vägen hem
Jag vinner ingenting
Såklart

Suck.

Hela proceduren i morgon igen
Hemma
Phu

Jag kan inte vara riktigt klok

Ps. TACK till Marte, Vivi, Caroline och Elisabeth som bjöd på middag och champagne. Vi firade deras TRE BIS....!! BIS Valp, BIS Uppfödargrupp, BIS Vuxen och en massa championat som trillat in. Jag och min andraplacering.

Och grattis till kompisen som inte var med, utan på annan plats. Hon skickade hysteriska gladsms med resultat. BIS resultat.
Fina Marsha - GRATTIS Dodo och Conny!!

Hm.

(Nä, jag är inte avundsjuk.
Inte alls faktiskt)

5 kommentarer:

  1. Som vanligt blir jag helt utmattad bara av att läsa inledningen - för att inte tala om resten - men grattis till andraplatsen.............

    SvaraRadera
  2. Du skriver iallafall väldigt underhållande! Kan nästan se det hela framför mig! Ja, grattis!

    SvaraRadera
  3. Att komma tvåa suuuuuger...... Men välkommen hem!

    SvaraRadera
  4. Vet att du hatar att bli just tvåa. Men håller med Annika ovan om att du är jätteduktig på att berätta. Ser precis allt framför mig.

    Nästa gång ska du se att du vinner :-))

    SvaraRadera