onsdag 19 september 2012

Mera nyillskott



RFM Bandoleros Juliet



Vårt andra nytillskott heter Juliet och är en häst. Hon är ingen stor häst, utan en amerikansk miniatyrhäst på storlek med en grand danois. Eller 34 inch (vilket betyder att Juliet är modell stor), som de säger i USA.

Juliet är född i Amerika, hon har haft flera fina föl, och kommer förhoppningsvis till oss med en liten i magen. Med sig har hon en hästkompis, också det en miniatyrtjej, men henne presenterar vi lite senare.

Många frågar VAD vi i allsindar skall göra med dessa små hästar.
Man kan ju inget göra med dem.
Man kan inte rida på dem.
Man kan ingenting för de är för små.

Men smaken är ju som bekant som baken, och vi här hemma är i sjunde himlen över våra små nyförvärv. Näst efter drömmen om en Frieser har detta hägrat, och vi tycker alla att det skall bli både roligt och spännande. :-)

Juliets mamma, Glory B Farms Little Miss Cracker

Juliets farfar, Boones Little Buckeroo
Juliets pappa, Little Kings Bandolero Buckeroo


8 kommentarer:

  1. Nej men GUSES, blev det en sådan där liten häst i alla fall!!! Var ska den vara? På panget? hihihi Jag bara MÅSTE komma och titta!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det blev inte en, det blev väl kanske tre.....:-)))
      Och komma och titta får du mer än gärna. :-)

      Radera
  2. Ja, dessa små underbara varelser hoppas jag kan få komma och se nån gång!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du skall komma Anders! Kolla hästar, och sedan babblar vi katt. Och AHT:-)

      Radera
  3. Åh de är så vackra! Grattis. Jag har haft tre sådana, fast prickiga. Helt underbara!
    Agnetha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du också haft, och prickiga är fina. Vi håller på och väljer mellan två nu, Juliet måste ju ha en kompis. En är just prickig.... :-)

      Radera
  4. Vilken liten sötnos :)
    Man kan ju köra dessa små ponnysar o de kan faktiskt ridas oxå men inte av en så stor människa o så har jag sett att de används till höjdhopp för häst o så agility tror jag de va=)))
    De funkar ju oxå bra som gräsklippare :)
    De e så kul att läsa din blogg o jag är avis på alla dina djur men jag ska ha mina nån dag jag oxå men får nöja mig med en kanin så länge :)
    Mvh Rebecca.

    SvaraRadera