lördag 3 december 2011

Familjen Addams....


Familjen Addams…?
Ja, så kallade några av mina vänner vår familj efter veckans upplevelse i Vita Huset. :-)
Det är ju ingen hemlighet att jag alltid har tyckt att en bild ofta säger mer än tusen ord. Kanske ett slitet utryck, men ack så sant.
I vår familj har vi förmånen att ha tre döttrar som älskar fotografering, tre duktiga tjejer, som hjälper mig med allt möjligt och omöjligt för den delen också. Förutom detta har några av mina nära vänner också ett stort intresse av att föreviga saker och ting på bild.

En av dessa ambitiösa och uppfinningsrika fotografer är Linda Berggren, som ofta och gärna förevigar oss människor i alla möjliga situationer, också gärna lite stylade, tillsammans med våra fyrbenta.

Under åren har flera av Lindas alster hamnat på våra väggar, och hennes bilder av våra barn samt fyrbenta, är mycket uppskattade inslag i vår inredning.

För en tid sedan ringde Linda och hade en fantastisk idé. Igen:-))
Jag var väl inte överentusiastisk, men lovade att vara med efter lite övertalning. Mest nyfiken på om denna tanke alls skulle gå att omvandla till en vacker bild?

Dagen D kom, vi hade passande kläder (och bara det var en pärs kan jag säga! Många viljor, utseende och smak skulle vara med och bestämma)
De fyrbenta hade nogsamt fått en tur i dusch och bad, en efter en… Klorna var klippta och de satt uppstramade och funderade över mattes allvar.
(Nej, det var visst fel, min fantasi, förlåt. De for mest omkring, rev och röjde, helt galet uppspelta över hallabaloet i deras hem… )
Samma sak med oss tvåbenta som dessutom fick ett par timmar och stylades med Lindas flinka hand.

Så var det då dags för allvaret. Och det blev nog ett skådespel utan dess like. Men det gick!
I vårt lilla vardagsrum, som nu var totalt oigenkännligt och omgjort till en stressig fotoateljé, vistades fotoobjekt alá jättemånga, fotograf, hund/kattskötare, handler, ”lockare” och bara någon allvarlig liten unge som storögt tittade på och säkert undrade om vi alla egentligen var riktigt riktiga i huvudet….!!

Efter ett par timmar var vi alla rejält slutkörda, och det var skönt att avsluta dagen på restaurang, nedstoppad i de vanliga, invanda kläderna igen:-)

Resultatet kan beskådas på Stora Stockholm där Da Bild skall hänga till allmän beskådan. Efter det får vi förhoppningsvis gömma den, och njuta av den varje dag fortsättningsvis, hemma i Vita Huset!

För den som är intresserad vill jag bara säga att det är en underbar idé att fotografera sin familj och sin hund eller katt. Att få bli lite stylad, känna sig fin och bli förevigad med bästa vännen är bästaste presenten att ge sig själv eller någon man tycker om!

Här kommer länk till Sveriges i särklass BÄSTA fotograf - släpa er dit gott folk och föreviga en dag i ditt liv:-)

http://www.linaochlinda.com/
Lina och Linda finns också på Facebook.

Här nedan följer några härliga bilder vi fått på oss själva genom åren:






Detta är Jean Dark Love Me Do fem månader på bilden.
Här är han förevigad med en livs levande och tvättäkta kapten:-)
Denna fina bild såg jag även här  
http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/Stockholm-hundmassa/2011/Publikprogram-Sthlm-Hundmassa-2011.pdf

3 kommentarer:

  1. Linda har verkligen tagit jättemånga fina bilder på tjejerna!! Å jag som har tjuvtittat vet ju att Da bild blir hur bra som helst, det ska bli ett nöje för mig att se den på Stora Stockholm!!!!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder.

    SvaraRadera
  3. Det ska bli så spännande att se bilden :-)

    SvaraRadera