tisdag 3 december 2013

Whats in it for me

Så tänker ALLA.

Ta en titt i din spegel.
Ta en titt på din hund/katt
Ta en titt på din partner/kompis/barn eller vän.

I föreningssammanhang - Ta för all del en titt på dina kollegor inom samma gebit. Eller är de kanske konkurrenter?

Hur som helst - ALLAALLAALLA tänker "Whats in it for me"
Det har de-vi-man alltid gjort, och det gäller att hitta nyckeln kring det. Vare sig du skall interagera med ett djur eller svårare ibland - en människa.

Den här videon är bara såååååå bra! Jag har alltid försökt få hundägare att förstå att hunden (och vi själva för den delen) tänker just så. Speciellt när någon slår fast att "Min hund skall gå fot utan belöning!"
"Min hund skall komma i alla lägen, INTE jaga!"
"Min hund skall helt enkelt lyda"

Jojo.








2 kommentarer:

  1. Inte finns det många som går till sitt jobb varje dag i 8-9 timmar utan lön inte ;)
    Och jag kom att tänka på Amy Diamonds första kända låt :D
    http://youtu.be/kJYPcQokBpE )

    SvaraRadera