torsdag 23 augusti 2012

Tromben. Fortsättning



I mitten av april flyttade den Argentinske Tromben in i vårt hus.

Lilla bruna Tania kom ändå borta från landet i väster, med ett annat utseende, andra linjer och ett helt annat sätt än vi var vana vid.
Men nog var hon en dobermann! Pigg, glad, social, nyfiken och full av LIV!
Det där med liv fick vi känna på. Så liten hon var uppfyllde hon hela vårt hem, och snabbt fick hon namnet ”Tromben”.
Hon for fram likt en Tornardo, och jag som trodde jag kunde ganska mycket om hundar fick något att bita i vad gällde uppfostran. Som tur är var vårt yrväder underbart söt och hela familjen blev överförtjusta i henne. Mest jag själv… Och mellan svordomar och plock av sönderslitna kuddar, sopning av glasskärvor från husses glasögon, jagande efter Tromben över fält och åkrar (hon har ett sjukt intresse gällande fågelskådning) torkandes kiss i bilen (japp, du läste rätt!), på golven, mattor och säng hade vi också härligt roligt. För det är utvecklande att dela vardag med en sprallig unghund.

I skrivandes stund har vår busiga valp, utvecklats till en busig ungtik. Men hon har hör och häpna också lugnat ned sig ganska så rejält. Hon vilar faktiskt. :-) Ibland.
Vi jobbar på det där med Tornardo grejerna, och vi jobbar på det där med regler.

Till exempel vill vi här på Jean Dark att de regler vi har i familjen skall hållas. Bland annat att människorna sover i sina sängar. Och att hundarna sover i sina korgar.

Hm.....


10 kommentarer:

  1. Haha hon låter som en rolig prick :)

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaaaa hittade hon en solfläck på bordet? Skön hund...galen...men men det är ju bra med total relax för att ladda om batterierna hahahaha. Var det inte Elin som gillade bord också? Väntar med förväntan på nya hyss från Tromben-du får ju inte sitta där hemma och slappna av för mycket, äta praliner och ligga på soffan....jag veeet nog att det är det du pysslar med ;-))) Tromben har du fått för att hålla igång lite mohahahahaha kraaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, solfläck kan det ha varit, eller så tyckte hon helt enkelt bara att vardagsrumsbordet såg ut som ett bra viloställe för en Tromb. De andra hundarna blev ganska nervösa när jag kom, och signalerade till Tania att "Nu kan matte nog bli rätt arrrrrrg" Hua...

      Tromben lyfte på huvudet och tittade innan hon somnade om. Och jag knäppte sju bilder av busen innan jag schasade ned henne.

      Och jojo, jag äter bara choklad och slappar, livet i Vita Huset är som ett råååååsa Barbieliv liksom. Hehe!!

      Radera
  3. Denna underbara hund är så rolig att följa, beundrar ditt tålamod. ;0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte så mycket tålamod som jag borde ha. Men jag jobbar på det. Och det är svårt att bli jättearg på en som bara älskar livet:-)

      Radera
  4. Hahaha ! Går bara att skratta åt henne, men å andra sidan lever jag inte med henne ;)
    Hur går det för Fina och tromb #2 ??

    SvaraRadera
  5. Hahahaha!!! Jag döööör! Alltsåhon är ju skönast i världen den där hunden :D

    SvaraRadera
  6. Det finaste man har, sätter man på bordet, heter det ju ;-)

    SvaraRadera