onsdag 8 augusti 2012

Bara för att hon är så söt.-)




Hon är ju för söt. Gullig. Och fin.
Fast skenet bedrar. Strax innan bilderna knäpptes stal hon husses och min lunch. En varm, saftig och fin grillad kyckling. 
Vi fick fatt i henne under soffabordet. Resten berättar jag inte, men kycklingen återtogs. 

Den bruna tjuvungen surade ett tag, och gick istället loss på kattlådan. Eller innanmätet i den. Med munnen full -ni får inga fler detaljer (uuurk!) hittade jag henne sedan i vårt klädskåp med min finaste BH i munnen. Och den var inte längre i sin bästa form. Nej. 
Jag fick spunk, det får jag ofta så ingen bryr sig, och släppte ut vår Tromb på tomten. På vägen ned trampade hon på en liten dvärgpinscher, och jag tror hon skrattade när hennes pyttekompis flög iväg. Väl ute skrämde hon slag på kaninerna innan hon fladdrade iväg över gräsmattan. 

Jag stängde ytterdörren och drog en lättnadens suck.

1 kommentar: