tisdag 28 augusti 2012

Svar


För några år sedan hade jag en dobermanntik som öppnade dörrar.
Hon var rolig, uppfinningsrik och speciell. Och hon öppnade dörrar. Hon öppnade ytterdörren när hon ville ut. Hon öppnade ytterdörren när hon ville in. Hon öppnade inifrån och utifrån och värst av allt – hon öppnade åt sina hundkompisar om de ville in eller ut också. Måttligt kul när jag tvättade golvet och tog ut alla vovvar medan golvet blev blänkande rent och sedan fick torka.
Inte alls roligt när frk dobermann släppte in alla och 36 tassar flögsprangbusade runt på mina nytvättade goooooooolv!!
Innan jag nästan förlorade förståndet ändrade husse på dörrhandtagen. Han satte dem helt sonika uppåt, och så var det S.L.U.T med den kluriga damens hyss. No more. Nice:-)

Nu är detta länge sedan, dörrhandtaget är tillbakaskruvat till utgångsläget och allt var frid och fröjd.
VAR.

För den vildaste av de vilda har ju flyttat in. Just det. Tromben. Who else.
Hon öppnar dörrar. Jämt och ständigt. Ytterdörren i Vita Huset bara kastas upp och står på viiiiid gavel. Katterna (som har totalt utegångsförbud på grund av den stora landsvägen utanför) bara väller ut och studsar lyckligt runt på gräsmattan och vägrar låta sig fångas.
Småhundarna springer ut och in, in och ut. Kaos kan man säga. Tromben själv, ja hon gillar sol, så ofta ligger hon bara och slötittar på sina kompisar, bättrar på brunfärgen och tittar intresserat på sin arga matte och hennes indiandans innan hon springer som en skållad råtta för att få fatt i alla fyrbenta rymlingar.
Med ”hon” och ”man” menas förstås jag.

Nåväl. Dörrhandtaget är ju prydligt åt rätt håll. Jag vet INTE hur man vänder på det, och husse vill inte.
Så nu är dörren alltid låst. Inte så kul, när man står utanför och vill in. Eller är inne och vill ut… Tromben vill ju med. Och får hon inte det, måste den som går ut låsa, annars tar det tio sekunder, så kastas dörren upp och Tromben och alla hennes jobbiga kompisar i Vita Huset kastar sig ut. Ja, och så börjar det hela om…

Goda vännen Conny verkar kunna rädda mig från den annalkande stroken. Spana in de nya dörrhandtagen – snart på Vita Husets dörrar. (se tidigare inlägg, som ju de flesta av er listade ut vad var) 

Hehe, skrattar bäst som skrattar sist:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar