lördag 14 januari 2012

Debutanten Luna


BIR Bed-Ma´s Easy To Love och BIM Jean Dark Lady In Red
Domare K-E Johansson

Idag har lilla Jean Dark Lady In Red debuterat i ringarna. Efter ett uppehåll över jul och nyår, samt med 2011 års sparsamma tävlande, kändes det skoj att komma ut på tävlingsbanorna igen.

För egen del hann jag upp tidigt, bada och göra inordning fröken Luna, jobba lite på pensionatet, dvs morgonrasta och mata, samt ta hand om våra egna djur lite extra. Frukost hanns också med, och mätta, belåtna och inte alls stressade anlände vi till Sollentuna Badmintonhall under förmiddagen. :-)

Vi checkade in, köpte katalog, insöp den mysiga stämningen, babblade med vänner och bekanta som dök upp, och bara vilade ögonen på alla dessa vackra valpar som fanns överallt i hallen.
Längst in i lokalen hittade också vi bra platser, packade upp, och gjorde oss hemmastadda.

Då ringer plötsligt telefonen med bestämd signal, och jag blev beordrad hem.....
Dobermannvalpar på G.
Så är livet som uppfödare. Tikar valpar när de vill, och bebisarna vill komma ut.

Jag packade ihop, vinkade hejdå till dotter, hund och goda vännerna och åkte hem på sliriga, halkiga vintervägar.

Rapporterna kom plingande till min telefon istället. Den funkade någorlunda där jag satt hemma med valpmammahund, levande ljus och små nyfödda i strömavbrottet som kom och gick.

Luna visades fint av Felicia och slutade på första plats av de små tikvalparna. I BIR tävlan fick hon dock se sig slagen av en prydlig, vinstrik puffkille.

Vi är jätteglada över vår lilla glada tiks första utställningsdag, och ser med tillförsikt fram emot nästkommande tävlingar.

2 kommentarer: