torsdag 3 november 2011

Ooops, I did it again!



För en tid sedan blev jag bjuden på lunch hos en gammal valpköpare, och god vän, Maria, på Wilhug´s katteri.
Hon hade en kull kattungar jag gärna ville se, och Maria ville ha tankar från en annan uppfödare kring sina små lovande parvelutter.

Sagt och gjort, jag troppade upp, fick supergod lunch, och blev överöst med pussar och glada hundflin från Yang och Kia - Jean Dark Yang och dottern Jean Dark Kia Ora., som också bor hos Maria med familj.
Samtalet kring maten kretsade givetvis kring ämnet kattkattkatt, och tiden bara flög iväg.

Efter god mat och fika hamnade så uppe hos de små.
Jag var mycket nyfiken, då kvartetten kattungar var barnbarn till vår egna Jean Dark Petronella,  och på så vi små ättlingar till vår från allra första början siames.

Babysarna var fantastisk lovande - det är inte ofta man ser kattungar av så hög kvalité, och jag gjorde både vågen och stora ögon. Den ena var bättre än den andra, och faktisk var de så jämna att det var svårt att sia om vem som eventuellt skulle kunna bli bäst.

Favoriten hittade dock snabbt till min famn - och jag sade bestämt till Maria ”Behåll den här, det blir -ÄR- en stjärna!
Jag märkte på tystnaden att den lilla honan inte skulle stanna (???) och tillade snabbt ”Om du inte tänker ha kvar henne, köpr jag henne”
Att vi inte har råd med ny kisse, och föralldel knappast plats heller, tänkte jag inte ens på.
Orden bara kom.

Vi njöt vidare av de små, och efter en tid åkte var och en hem till sitt.

Några dagar senare kom sms:et - Hon är er, vad skall hon heta?
Och så blev vi med en katt till….. -)

Wilhug´s Felicia Fantacy flyttar in i början av december, och vi är superglada över vår lilla docka!
Hon har den för oss åtråvärda färgen chokladbrun, även kallad havanna, och en exteriör utöver det vanliga.
Dessutom heter pappa IC Koosje V Tutte´s Tiger Feet, och är en välkänd profil vad gäller att lämna fantastiska barn efter sig.

På mammasidan är lilla Felicia undan Wilhug´s Caravelle, som i sin tur är en dotter till Jean Dark Petronella. Jätteroligt! :-)

Tusen TACK Maria för förtroendet - vi är alla JÄTTEglada!! (Hm, kanske inte husse….)



Lilla söta Felicia



Felicia igen


Felicia med syskon, alla med Wilhug´s prefix :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar