torsdag 24 november 2011

Jag har världens äckligaste hund..




Inte alla har det faktiskt. Världens äckligaste hund.
Världens äckligaste hund bor hos oss. Hon är stor, svart och har de vackraste av ögon. Hon är lyhörd, vänlig, glad och alltid snäll.

Världens äckligaste hund och hennes bästa kompis, Världens näst äckligaste hund, har en hobby. De jagar sork.
Gräver, rotar, söker, nosar, stampar, springer, piper, letar och bökar. Våra dagliga promenader handlar om att hitta dessa små feta djur, något de aldrig lyckas med. Trodde jag.
Idag fick Världens äckligaste hund fatt i något som pep. Det lät ungefär; ”Pip-pip-pip-pip-pip!!!” Jag hajjade till, och såg min vackra Jenna Sammetsöga kasta upp något i luften, fånga den på väg ned, knäcka nacken på den, och sluka den medan den sprattlade. Det sista jag såg var sparkande , knubbiga ben och en svanstipp. Jenna svalde med fundersam, lycklig min. Hon tittade intresserat på mig och min regnbågsdans. Det regnade förstås inte.
Jag mest hoppade, ulkade och försökte hålla kvar mina egna tarmar inombords när jag såg den feta sorken glida ned i min hunds mage. Jag nästan kände hur den skrek pip-pip-pip där inne.
Den var förstås död. Jättedöd och uppäten. Stackars lilla feta sork.

Tänk om det var en tjejsork. Tänk om den hade babysar där hemma...?
Då har de ungarna ingen mamma mer. She is no more. Bor i en dobermannmage.

Jag tog Världens Äckligaste hund och hennes kompis, Världens näst äckligaste hund med mig och vandrade hem.

Där hemma har vi en kanin, diverse pyttekattungar, valpar och annat smått. Jenna Sammetsöga gör som alltid, kliver försiktigt över dem, pussar med mjuk nos och säger hej till de små med varsam min.

Världens Äckligaste Hund.

Så här ser man ut efter att ha stått på huvudet i  sorkhålen....
Kompisen är lika snygg

Jätteupptagna tjejer... Lilla Ivy heppar på

Hallååååååå!! Är du där? Kom fram, jag vill bara prata


Partners in crime
Jenna Sammetsöga.
Som jag (vill) ser henne



11 kommentarer:

  1. Hihi åh vilken mysig middag....

    SvaraRadera
  2. HUA..... tur hon är söt :)

    SvaraRadera
  3. Va korta öron hon har ;-)

    SvaraRadera
  4. Ugh! Jag har tur som har en hund som rullar sig i döda djur med andra ord..// kram kicki

    SvaraRadera
  5. Hihihi, ursäkta skrattet, men gud så kul skrivet! Vilka mördare...

    Eva

    SvaraRadera
  6. Anne Werner Friskman25 november 2011 kl. 09:38

    Visst är våra djur små charmtroll! Problemet är att du skriver så bra att något så äckligt förvandlas till rena nöjet att läsa, man kan ju inte låta bli att skratta! Kram

    SvaraRadera
  7. Det var väl inget. När en whippet tar sork så måste man dessutom stå ut med att höra när de tuggar sönder skelettet på sorken (det krasar rätt bar) innan de kan svälja den.

    SvaraRadera
  8. Det är så himla äckligt!!! Ebba slukade en sork hel en gång. Väl hemma så kunde jag knappt titta på henne eftersom jag såg Ebba och sorken. Sorken i magen som låg bredvid mig och gosade...:)

    SvaraRadera
  9. Jaha du har också blivit en illusion fattigare!!! Har jag också blivit men vad det gäller ska jag tala om nästa gång jag pratar med dig i telefon...Det var inte kul kan jag säga.
    Lycka till i Norge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jättebra skrivet..Men det har jag väl sagt förut.

    SvaraRadera
  10. vilken rolig hund du har! min gamla Lisa gjorde samma sak men hon spottade ut den så den kunde springa iväg oskadd...

    SvaraRadera
  11. Haha, du har inte världens äckligaste hund, den har jag ;-) En gång åt hon ett helt gäng rosa musungar, utan att tveka en sekund. Sork är bara mellanmål för henne... Vi har aldrig vågat berätta för vår svärdotter om musungarna, hon hade aldrig satt sin fot här mer ;-)
    Marina

    SvaraRadera