tisdag 22 april 2014

Påsk

Sade jag föressten att jag glömde köpa påskägg till ungarna? Jag har glömt att anmäla till en viktig utställning med, så man kan ju undra över hur det står till med min mentala status?
Iallafall, när det är påsk, helg, högtid så är de flesta lediga. Och vi som har hundpensionat jobbar som mest. Det är förstås bra, man ska inte klaga på att man har jobb....

Men det kan bli mycket när man ska hinna umgås med alla som är lediga, ställa ut tre dagar i rad, hålla ordning på huset och följa traditionerna också.
Det går förstås inte. Ja, om man inte är en robot och det är inte jag.
Så den här påskhelgen har vi odlat dammråttor, tävlat och vunnit en del, träffat en massa goda vänner och haft mestadels kul.
(Jag undviker att titta på mina fönster)

Förutom att jag är en värdomamma. Som glömde påskäggen. TUR att tjejerna är stora. Så de kan hantera sorgen...
Hursomhelst - vi åkte ned idag och skulle kompensationsköpa tre ägg. Kompensationsköpa betyder köpa bort sitt dåliga samvete major BIG time.

In i centrumet, eller vad man nu kan kalla det. Där finns lite olika butiker, hästaffär, grill, skoaffär, prylbutik, lite annat smått o gott och en JÄTTEgodisbutik.
Brudarna var glada, jag hade lovat dem varsitt megapåskägg och en kasse med godis.

Bara det att butiken var stängd.
"Hej alla glada kunder! Vi har stängt idag, och igår och imorgon.
Glad Påsk på er!

???

Påsken, är inte det tiden då man säljer som mest godis??

Långnäsa på oss. Iallafall mig, den usla mamman. Vi avslutade den utlovade festliga dagen med ett besök på hederliga ICA.
De har iallafall alltid öppet.

Kul.

Glad Påsk då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar