onsdag 2 april 2014

Man vet att våren är här -

när det blir fullt av flugor i uterummet.
Så fullt att man börjar fundera på hur man ska bli av med dem. Hur man enklast kan döda dem faktiskt.

Man vet att våren är här när dottern går promenad i uterummet med Marty, kameleonten, och han solar lite, kollar lite, och äter lite.

Då är det VÅR :-)


Marty är inte så snabb.
Men effektiv. Alla borde ha en kameleont.
Undrar om vi kan ha ett gäng i stallet i sommar?

Andra dottern fotade - kolla in tungan!!


Hej, jag heter Marty
Och jag är ganska vindtyrig. Ibland.
Och ibland är jag skelögd.
Oftast är jag mittemellan. Eller inget.
Alls

JaktMarty

Varför röra sig när man kan ha en tunga med sting

Komsikomsi till lilla maggen


6 kommentarer:

  1. Ullis Holmström2 april 2014 kl. 16:55

    Jätte fina bilder... coolt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bilderna är häftiga. Här ser man verkligen hur lååååång en Martytunga är.

      Radera
  2. Marty är ju underbar, vilken fascinerande filur och vilka suveräna bilder!
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Duktig fotografunge jag har :-)
      Hans matte kanske får starta kameleontkennel. :-))))

      Radera
    2. Yvonne Samuelsson3 april 2014 kl. 19:44

      Kommer att bli fet den där Marty ;)

      Radera
    3. Haha, ja Yvonne - det hoppas jag! Så vi slipper alla flugor :-)

      Radera