torsdag 15 januari 2015

En vanlig dag


Godmorgon 

En vanlig dag i Vita Huset är helt enkelt en vanlig dag, som hos alla andra,
fast man förstås gör olika saker.

Jag börjar med att gå upp. (Urtråkigt när allt är mörkt och alla sover) Sen har jag en massa pyssel, och känner mig avundsjuk på hundarna som passar på att ta min plats i sängen och mysa med husse medan jag väcker barn och gör frukost.

Till sist är det frukost till hästarna.
De mumsar, blåser i mitt hår och har fina mular. (Heter det så?)





Dagen rullar på med jobb, handla, skola, läxa, städa och tja, allt annat man måste göra när man har hus/jobb/barn/man och djur.
Ganska vanligt.

Om man inte har tid att gå med sina vilda hundar medan det är ljust kan man ha tur och ha en kompis som kan tänka sig hänga med på hundpromenad i mörkret.
Så det gjorde vi.
Gick en promenad alltså. Beckmörker, ishalka och ett gäng glada hundar. Tjohoooo!

Så här ser det ut med pannlampa, hundar och skog runt Vita Huset.
Man kan lätt se var mina flickor har sina fantastiska fototalanger från. :-))))))

En dobermann.... 

Tja, pannlampa är bra 

Plättlätt att se! En glad greyhound
och en dobermann med lyshalsband (blått, för de hade inte rosa....) 

Ja, sen var det middag och avslutande kvällsrastning av pensionatets vovvar. Dö en stund i soffan, och sen är det godnatt.

Inte så vidare värst glamoröst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar