lördag 24 januari 2015

A room with a view



När vi flyttade till Vita Huset var vi alla otroligt imponerade över de vackra omgivningarna, och inte minst, grannens hästar ganska nära våra fönster.
TÄNK!! Det gick fyrbenta havremoppar utanför, och de var så nära att man nästan kunde höra dem frusta!
Jag gjorde mig omvägar för att se ut genom fönstren titt som tätt, och blev glad om jag lyckades se hästarna där ute. Fantastiskt vackra djur.

Nu har det gått några år sedan den där första hösten i Vita Huset, och fortfarande njuter jag av den vackra naturen, lugnet utanför och de vackra ängarna som skimrar i årstidernas alla färger.

Och mest av allt ser jag ut varendaste dag genom våra fönster och gläds åt utsikten, nämligen våra alldeles egna hästar.
Tänk så länge jag levde på jorden innan hästarna kom, och jag lärde mig hur det låter när de äter frukost, hur det bubblar i ens mage av glädje när de gnäggar godmorgon, och hur vackert det är att se dem leka och busa i solens vackra sken, oavsett årstid.


Små minihästar kan vi se från vårt vardagsrumsfönster. Fint :-)

Om man går lite närmare kan man se Grabbarna Grus
som är fulla i bus. Islandshästkillarna, Kongur och Nemo








Blixten Blåöga <3 

Foto
Felicia Lemmeke/Linn Lemmeke 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar