fredag 3 maj 2013

Knarkarkvarten. Del II


Häromdagen var Luna dålig i magen. Faktiskt ganska så sjuk. Hon passade på att kräkas i hela dotterns säng och lilla kompisen Snö när hon ändå höll på.
Jag fick tvätta sängkläder och puffvalp länge efteråt. Sådär kan det bli när mormor ger smågodis och choklad (och ja, vi VET att choklad är giftigt) i present till ena barnbarnet. Och hunden missförstår och tror att hon också är ett barnbarn.
Sådär kan det gå när man har sophundar.

Igår sov mellandottern borta, och hennes ögonstenar var inte medbjudna.
De små älsklingarna somnade sött på hennes rum efter sista rastningen, och när jag vaknade i morse sov de fortfarande. Fast i soffan i vardagsrummet, i schäslongen och en inklämd i en kattigloo. Med magar stinna som högravida kvinnor.

I resten av vardagsrummet rådde kaos.
Sopor.
Någon hade inte kastat soppåsen igår. Och några hade tagit hand om den.
ÖVERALLT! 

Typ så här nice såg det ut i vardagsummet.... 

Jag vet att det är en hel del som läser bloggen. Men jag vet förstås inte vilka ni är (För ni är inte så bra på att lämna små kommentarer….) J
Och ifall nu någon jobbar på soc så bör de reagera direkt och skicka en patrulj och hämta barnen. Så jag lämnar resten av berättelsen åt er fantasti, och bilderna som jag lägger ut nu har jag snott från Internet.

Och så städar jag bara lugnt vidare idag. Så här på fredagsmorgonen.
HÄPP! 


6 kommentarer:

  1. Ingen kan säga att kineser inte är företagsamma... :-)

    SvaraRadera
  2. MEEEEEEN....! /D

    SvaraRadera
  3. Har varit i samma situation mer än en gång..tyvärr för mig så tar afghaner inte bara "sopor"..de tillverkar egna också genom att rensa i skafferierna..alldeles på egen hand ;-)

    SvaraRadera
  4. OMG!!! Vilka ena!! Företagssamma små typer det där!

    SvaraRadera
  5. Skönt att vi inte har blöjbarn längre, iallafall....

    SvaraRadera