tisdag 21 maj 2013

Det här med infall - anfall



SPLIT 

Jag fick ett infall. (Min man kallar det anfall) Jag får det ibland, och det är inte så bra.
Då kommer jag nämligen på saker. Oftast roliga, lite tokiga och undantagslöst jobbiga, dyra och inte så vanliga saker.
Och problemet är att jag verkligen VILL göra det. Infallet alltså. Anfallet.

Den här gången satt jag och tittade på min underbart fina, helt objektivt, fantastiska dobermann. Hon är brun, bara ett och ett halvt år, och helkuperad. Tania kommer från Argentina, och är mina drömmars drömhund.
Förutom att hon är kuperad. Hade hon inte varit det hade jag kunnat ställt ut henne. Reglerna i Sverige, och majoriteten av Europas länder tillåter inte kuperade hundar att delta, och därför är min ögonsten mest en hund att njuta av hemma, och kanske, kanske får hon valpar i framtiden. Det är ju egentligen därför hon kommit till oss, och jag har stora förväntningar på henne som blivande mamma.

Nåväl, jag satt där och funderade, och kände mig avundsjuk på alla brunbrända resenärer som hämtade hem sina älsklingar från vårt hundpensionat. De såg sådär läskigt hälsosamma och fräscha ut, nöjda, lyckliga och glada över sin semester som de haft i något soligt, varmt och njutbart land. Och så kände jag mig plötsligt som Musflickan i Askungen – Vi kan åka till solen! Och ställa ut! 
Två flugor i en smäll.

Eller tre, för jag vill till Kroatien också. Gör det gärna till fyra, för i Split i smällvarma juli går fyra utställningar av stapeln på fyra dagar, och raskt bestämde jag mig för att det ju var dit vi skulle!!

Infallet/Anfallet gick inte över, och jag började leta lämpliga offer att släpa med.
Det var inte så svårt, det finns fler som jag med hundintresse ;-)

Och nu i dagarna blev allt klart:

* Resan beställd för oss tre människor SAMT våra fyra hundar!! Tania, Saga, Luna och lilla Snö. Vi skall flyga till Split i juli och det skall bli sååååå kul J
* Hotell bokat och klart.
* Reseburar ordnade.
* Hundarna anmälda till utställningarna. Fyra tävlingstillfällen per hund. Sammanlagt 16 anmälningsavgifter. Phu.

Anfallet funkade. Vi skall åka till SOOOOOLEN och ställa ut bla Tania.

Split – here we come!!
Ammi och Felicia - vad KUL det skall bli :-) 

Ps. Hit skall vi :-)
http://www.4summershows.com/




14 kommentarer:

  1. Ååååååååååååååååå! /D

    SvaraRadera
  2. Vill meee'!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger som Stenmark; "Dä ä bäre å åk"

      Radera
  3. Thinking outside the box...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är min styrka. Men ibland, ofta(?) min brist också :-)

      Radera
  4. Det kommer att bli jättekul :). Älskar att resa ihop med dig och Felicia :). KRAM

    SvaraRadera
  5. Det så bare helt utrolig deilig ut :)
    Og med en brun kuppings selv så er jo kombinasjonen perfekt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kanske också skall ta en tur till Split :-)

      Radera
  6. Rolig läsning!! :-) Jag fick lite Pippi Långstrump feeling när jag läste om "anfallen" :-) Spännande att Tania får visa upp sig lite i ringen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kan kalla mig Pippi from nu ... Hehe

      Radera
  7. Vilket härligt infall/anfall! :-)
    Lycka till!

    SvaraRadera