söndag 7 oktober 2012

SM-GUUUUUUULD!!!

Ja, nu tror jag att jag har klottrat SM GUUUULD överallt där jag kan. På Facebook, på Facebook/hund/kennel sidor och överallt lite till.
För det är ju så, att en Svensk Mästartitel tar man inte var dag.

Men idag är det en sådan dag, och duktiga grabbarna Magnus och Mexx har varit i farten. De har engagerat sig hårt i en ganska ny sport (vågar jag mig på att skriva, iallafall vet jag inte själv så mycket om den, men det verkar URKUL!) nämlgen Barmarksdrag med Kickbike.
Alla som är engagerade i dobermannrasen vet att de här hundarna älskar att dra. De älskar att springa. De älskar att ligga först och de fullkomligt äääälskar att jobba tillsammans med sin egna människa.

Mexx är förstås inte annorlunda, och dessutom är han vältränad, snabb och har en duktig husse. Så duktiga att duon i dag fick en SM VINST!!

Hatten av Magnus, stort GRATTIS till dig (och Anette) vi här på Jean Dark är grymt imponerade!!
Roligt också att tvåan och trean i tävlingen också var dobbisar

Bilderna har jag stulit från husse, Magnus tidslinje, hoppas ingen misstycker 








Puss Husse, det här var kul:-)





Fler duktiga arbetande ekipage:

STORT GRATTIS också till Cia och Pinja, dvs LP Jean Dark Orlane
Igår tävlade tjejerna i lydnadsklass II, blev uppflyttade och vann hela klassen! Vi på Jean Dark är jätteimpade, och tycker matte Cia är ett föredöme för oss andra.

Alltid pigg och glad. Alltid positiv i sin träning av Pinja. Och alltid engagerad och noggrann med sin hund. Pinja är inte bara en tävlingshund, ett redskap för framgång, utan en fin bästaste kompis.

Hatten av CIA - du är så duktig!




1 kommentar:

  1. Wow! Stort grattis till Magnus och Mexx!

    Och såklart till Cia & Pinja, ni är bara bäst!

    SvaraRadera