måndag 11 juni 2012

Min Hibiscus är död:-(

Jag har inte gröna fingrar. Jag är inte världsbäst på blommor. Faktiskt inte ens särskilt bra. Men det är fint med levande fönster, och vi har alltid haft blommor och försökt sköta dem. (Läs jag)
Jag älskar Hibiscusar. Vallmo och blåklint är fina också. Men Hibiscusar....

Flera av mina blommor är Hibiscusar, några på stam, de flesta vackra, blommande, röda, rosa eller vita, med stora fina blommor.

En av de röda hittade jag precis på golvet. Den stod ju just i all sin prakt, iögonfallande, prunkande och vacker. Nu är den ett bara ett minne, ligger i en jordhög och drar sitt sista andetag. Hibisusandetag.
För den är död.

Och jag VET vem som är skyldig.



8 kommentarer:

  1. Tania säger att hon hört att det är nyttigt med grönsaker :) Tallriksmodellen har ni väl hört talas om? :)

    SvaraRadera
  2. Är det den ohängda typen som va med dig hos dodo ?.. Kissa hon på den först då?.är iaf inte så förvånad :-D..

    SvaraRadera
  3. Hahahaaa så bra fniss :) älskade snoken snokfettish som man är ;) plastblommor ska finnas i affärerna ... :)

    SvaraRadera
  4. Chottis - japp, det är den lilla ohängda typen:-) Och apropå kiss, läs inlägget nedanför detta.....

    Carola - jag håller med. Plasblommor göre sig icke besvär:-)

    SvaraRadera
  5. Hahahahahaha, stackars blomma :-D

    SvaraRadera
  6. Annika i Lindby12 juni 2012 kl. 22:04

    Jag kan skicka dig en ny :-)

    SvaraRadera
  7. Ja den får hon svårt att snacka sig ur, ganska tydliga bevis på vem den skyldiga är...../Doris

    SvaraRadera