tisdag 12 juni 2012

Bara för att de är så söta!!

Dotterns små kaninungar är en studie i söthet. De är så söta att man tappar andan. Iallafall jag.
De är mjuka, ulliga, gulliga och när de tittar på en med sina pliriga små, svarta, knappnålsstora ögon smälter man. Iallafall jag.

När jag ser dem studsa runt på gräsmattan minns jag plötsligt min barndoms längtan efter en alldeles egen, liten ulltott.
Jag minns den där lilla näsan som vickar upp och ned. Den lilla smala munnen, morrhåren och den mjuka pälsen.

Kaninungar är underbart söta!








2 kommentarer:

  1. Åhhhh får man beställa en kaninunge istället???? När man blir utan puppa. Argentinska tromben har ju lite avskräckande effekt oxå :-D hihi

    SvaraRadera
  2. Sååå söta ! Hundarna skulle älska dom - men tyvärr bara som huvudrätt.....

    SvaraRadera