fredag 9 november 2018

Vår…. - Knäppa katt



Drottningen, den Lazy one, på röda mattan = DORIS 💗


 
En dag för länge sen föddes Doris.
Doris är inte som alla andra. Och hon ser definitivt inte ut som alla andra.
Doris är en hårboll. En tjockis med päls.
Lat, fluffig och hon fäller.
Not my kind of thing skulle man kunna säga.

I alla fall så bor Doris Hårboll hos oss på Jean Dark. Doris ÄR en Jean Darkare otroligt nog. Hon är resultatet av en outcrossparning och jag hade förstås tänkt att jag skulle få alla de BRA egenskaperna genom att avla så här OCH en naken katthona.Förstås dog den endaste nakna och jag satt kvar med en bunt håriga Hårbollar de luxe. Söta, tja, ganska. Håriga? Mmm, för mycket indeed för min smak.

Doris blev kvar och de andra gullegrisarna flyttade till sina egna familjer. Och så hade familjen Lemmeke plötsligt en alldeles vanlig (ovanlig) katt. En typ bondkattsliknande sak som egentligen mest var intresserad av att lata sig hela dagarna. Och nätterna.

Doris var helt enkelt inte som alla andra. Är inte som alla andra.
Doris enda intresse är att ligga. Och då pratar jag inte sex…..

Doris, vår knäppa katt är gullig, rar, lagon kelen och leker ibland när andan faller på, typ var tredje kvartal.
Resten av tiden ligger hon.
Nånstans.

På soffan. På datorn. På bordet. Under bordet. På badkaret. På golvet. På trappräcket. På hyllan. Under hyllan. På mattan. På kylen. Bredvid kylen. I hundbädden. I sängen och på köksbordet och på badrumsmattan och på torkställningen och på stolarna och gud vet överallt man kan komma på..!
Doris gör helt enkelt INGET annat.
Jo, ibland går hon på kattlådan. Ibland äter och dricker hon. Ibland leker hon och en gång hade hon en kull ungar (som hon skötte exemplariskt) och sen ligger hon.

Och det gör hon fortfarande.

Take a look:

"Ingen vet att jag är en liggare. En Babyliggare"
Doris fyra månader 

Du ser rolig ut här nere ifrån

Måste vi egentligen ha så många prylar? Blir lite trångt

Sparka ner grejerna och ha ett hav av plats! 
Handdukar is da shit



Yepp. I am a dog

Om du går snart kan jag ta mattan

Who are you? What are you? 


Vik tvätten nu så jag kan ligga på bordet! Please

Ok, hålla tass e mysigt

Ursäkta, men kan du flytta din dator från mina fötter?? 

Eh, jo, jag KAN sitta. Men det är väldigt onödigt

Hm, om jag skulle ta å dra in benet?
Näh, orkar inte förresten

Japp, nya soffan duger faktiskt bra! 

När man kliar sig på ryggen 

Näe, mattes mage får inte full poäng faktiskt

Tja! Idag ska vi sortera kläder. Eller ja, människan här ska, jag kollar bara 

Ligger rätt bra faktiskt 

Långt ner. Men jag bryr mig inte

E han dvärg? 

Lugn å ro 

Jag ligger bra 

Jag badar aldrig

Workmode

Gå ni, jag ligger kvar 

Kan jag komma två varv runt benet måntro? 

Dåbermannen gick. Sängen e min! 

Nä, för hårt. Du kan hänga hit lite mera grejs

Hm, om jag ska sparka ner den för trappen måste jag åla bort till andra sidan.
Om jag orkar....

Hm, bia eller inte? Vet inte.... 

Mja, mattes täcke är ganska ok. Lite varmt kanske? 

Kollar när husse renoverar trappan

Blir trött på greyhounden som alltid claimar mattan...
Kan ni inte släpa den till nån utställning eller nåt? 

Min rygg e ganska skön å ligga på..... 

Gäääääsp! Näe, om man skulle ta å sova lite hörrni? 

ps, läs om Doris födelse HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar