lördag 11 oktober 2014

Trötta fötter i Moskva


Moskva är en otroligt stor stad. 12 miljoner människor....!! Hur många är vi i lilla Sverige? Märklig tanke.

Idag har vi iallafall fått se Kreml, en massa vackra byggnader och Leninmausoleet. Vi har gått i timmar, beundrat och funderat hur människorna för hundratals år sedan kunnat skapa så ofantligt vackra hus, kyrkor och platser....

Vi har sett hästar, militärer och minnesmonument. Avslutet i ett modernt centrum och på restaurang Doktor Zjivago där vi avnjöt en fantastisk lunch, och jag mindes min barndom och de vuxnas snyftanden till den ryska filmen med samma namn som vår restaurang. :-)

Dagen avslutades med rysk T-bana, privat buss och en god middag på hotellet och nu ser vi med spänning fram mot morgondagen och alla fina hundar.




Tänk, hur jag än ser mig omkring, hittar jag hästar, hundar och djur att vila ögonen på :-)



Hustak som en saga


Vilken ingång... Jag kom knappt in,
ville titta i evighet

Vasilijkatedralen
Fantastiskt, otroligt och underbart vackert....!!

Glassbaren i centrumet


Restaurang Dr Zjivago 


Servitrisernas klänningar var söta.
Ja, de också för den delen :-) 

Felicia såg en del killar..... 

Röda torget 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar