lördag 4 februari 2017

Fredag-s-mys




Tidigt upp
"Vakna, ät, borsta tänder, passa tiden - nu är bilen här, skynda spring - Vi ses i kväll!"

Rasta hundar
Mata katter
Rensa lådan
Mata hundar
Duscha
Frukost
Bilen (Sminka samtidigt, fy på mig, säg inget, hemlis, så Klart!)
En minut till godo
Möte

Blablabla
Färdigt
Coop - snabba på-hem-packa-upp
Till jobbet
Jobba
o
b
b
a
Smiter
Långis med hundarna. Andas. Ler. Njuter
Hem
Bada äcklet som rullat sig i bajs
Fan
Lunch
Jag äter. Jag luktar bajs. Jefla hundar
Städa huset - plocka-dammsuga-tvättagolv-valpen bajsar-svär-städar mer
Tvättar kläder viker kläder Vägrar känslan som skriker 

Våga-vägra-husmor
Svarar telefonen
Trevlig
Suck
Jobbar ett par timmar
Rastar hundar
Matar hundar
Hänger tvätt
Lyssnar på min hörbok. Så effektivt!!
Svarar i telefonen
Matar hundvalpar
Viker mer tvätt Ger medicin åt ledsen hund med ont i ryggen. 

Oroligt. Vovve gnäller
Metacam är bra. Mata lite så hon inte får ont i magen
Motar bort oron... TÄNK om det är allvarligt? Nä, det.är.inte.allvarligt.sluta.panika.
Ok
Tar fram middag
Hörboken mal
Och mal. Vad säger den? Vet inte
Backar bandet och stänger av
Oeffektivt
Jagar tonåring.
"Städa ditt rum! Bädda sängen! Nej, du får inte vara borta hela natten, ja du får åka till stan ett tag"
Hon åker
Puss å Kram
Tar bort mitt nagellack
Packar
VAR ÄR FLYGBILJETTEN?!
Ringer husse
Husse har den
Måste ha med en present
Fixar en present
En 70-års present!... Herregud
Time flies
På riktigt
Lagar middag
Äter framför TV
Gäsp
Klart
Ner till pensionatet och kvällsrasta
Husse kommer hem
BECK (Beck är så bra!)
I allafall Gunvald 😍
Chips
Glass
Fredagsmys
Katten i knät
Hunden vid fötterna
Jag är så trött
Men det gör inget, för snart ska jag sova
Zzzzzova
Ögon på trekvart
I morgon -tidig morgon- ska vi flyga
Älsklingslandet väntar
Dotter tar hand om allt
Jag ska vila
Vila....! Magiskt
Katten vilar i mitt knä
Blött
??
Kissar hon?
Vattnet går
Vattnet HAR GÅTT!!!
På mig
Jeflar
Klockan är tidig natt
Vi ser Beck
Tonårsdotter klampar in, hundarna skäller, ljuset tänds
Jag klipper med ögonen
Beck är slut
Jag med
Fyra kattungar piper
Snart ska jag flyga
Himlen är svart
MJAUUUUUU!!
Kisse stånkar och fångar min blick
Stirrar med stora ögon in i mina
Håll fast
Titta på mig
In i mig
Hon kurrar högt
Spinner
Trampar
PLOPP!! En baby
PLOPP!!
En till
Baby två kippar efter andan
Baby ett är blå
Lustigt, kan det bli blått i den här kombinationen
DEN ÄR BLÅ
Stjäl den från mammakatt
Daskar till den, nyper hårt i skinnet och slungar den
Baby ett är röd och vit
Sakta kommer färgen
Gult är fult
Och blått med
PLOPP! En till
Alla sover
En hund snarkar från dotters rum
Jag kastar en moderkaka i toaletten och gnuggar mina fingrar
I morgon är det fest
Alla kommer att vara snygga
Utom jag
Blek stirrar hon på mig från spegeln
Hon
Jag
Svart under ögonen
Ha!
Man har väl smink
Smink ja..
Mina fingrar är trötta
Nariga
Fula naglar med borttvättat blod
Fast blodet liksom syns
Lätt gröna vid nagelbanden
Jag gnuggar fingrarna i kokhett vatten
Jag.ska.vara.snygg.i.morgon
Fingrarna skrattar åt mig
De ser för hemska ut
De sitter på en hunduppfödartant
Kissemamma ropar tyst
Hon får en ren filt, en klapp och en puss
Jag vill sätta mig bredvid men hon krokar fast en tassarm i min hand
Gå inte!
Jag går inte
Tittar på himlen
Svart och tyst
Alla sover
Inte Molly
Inte jag
Inte de åtta små fågelkattungarna
De är små
Födda lite för tidigt
För de fick inte plats
Den stora magen är slapp och samtidigt hård
Är det slut?
Kan jag sova?
Vill Molly sova
Hon kniper ihop ögonen, spinner så det hörs över till grannen
Kramas med de små
Suckar djupt och blodar ner allt
Tre moderkakor glider ur henne och jag gör om proceduren
Spola ner-byta filtar-tvätta händerna-gnugga händerna-skållar dem nästan
Undviker hon där i spegeln
Plockar fram mitt smink
Planerar en krigsmask imorgon
Våga vägra vara blek

Vacklar ut till rummet som är ljust
Halvljust
Kissemamma blinkar
Får ett fat mjukmat
Ett, två tre fyra fem ; nej, vänta?
Ett, två tre fyra fem sex de kryllar.... Fem samma färg? Jag orkar inte, lyfter nån här och där
Så söta!
Pip, små liv

Snart går solen upp
Jag sover lite innan dagen börjar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar