måndag 15 februari 2016

Kennelnamn


I slutet av -80 talet ville jag ha ett kennelnamn.
Då, som nu, var det inte det enklaste, alla de bra var ju redan tagna! :-)

Vi fnulade, smakade på ord och prövade alternativ hit och dit. Till slut kom husse på det, och jag ska säga att jag hade inte kunnat tänkt ut ett bättre själv.

Halva mitt namn, halva den svarta fina färgen på en dobermann, och hela namnet på en fantastisk, världskänd ung kvinna, som jag alltid beundrat.

Fortfarande idag, nästan 30 år senare, är jag jättenöjd med namnet, som vi nu är två om, då mellandottern Felicia har blivit delägare/uppfödare tillsammans med mig.

Hur fick DU ditt kennelnamn? Lägg gärna igen en kommentar här och berätta. det ser jag fram emot att läsa! :-)


1 kommentar:

  1. Toyshop ..... kennelnamnet för pudeluppfödningen jag startade och stod för verkstad/tillverkning och stämde med toy - pudel som var den ursprungliga idén om uppfödning och första kullen. Men, sen har det ju blivit American Hairless Terrier istället ..... men det får väl hänga med ändå, fast hade kanske egentligen passat bättre med katterinamnet S*Nudie's ..... ja sphynxar är nakna och jag gillade Nudie jeans .....

    SvaraRadera