torsdag 4 februari 2016

BLODPROV


Så har det börjat....
Vi har tagit första blodprovet, med resultatet  - ÅK INTE.
Jag suckade och bokade av min redan inbokade utlandsresa.

Nytt prov på djursjukhuset tas imorgon, ny resa inbokad i helgen, och flyger gör vi oavsett vad testet säger.
Det får väl gå att ta nya blodprover och mäta östrogenhalt även om vi är typ 250 mil bort.

Tania själv tar det hela mest med ro. Betraktar flygburen vi tagit fram med knappt intresse. Gäspar lite när jag rotar efter pass och intyg, står snällt stilla hos veterinären när de sticker henne, och försöker para sig med vår lilla puffhane Hugo när vi vänder ryggen till!

Fortsättning följer, jag är hoppsanhejsanglad över vår utvalde hane, en herre jag haft ögonen på i många år, och alltid tycket väldigt mycket om.
Jag hoppas verkligen vi får ett knippe valpar i den här intressanta kombinationen amerikanskt/europeiskt.

Ni håller väl tummarna med mig?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar