måndag 16 februari 2015

Frågvis


Då och då får jag frågor om allt mellan himmel och jord. Oftast om rasen dobermann där många vet att jag arbetade för Svenska Dobermannklubben med ”Frågor och svar” under en himlans massa år.

Jag svarade på frågor om uppfostran, hälsa, mentalitet, foder, rasen i stort, träning, uppfostran, utställning, barn och hund och bara vanligt vardagsliv.
Det var utvecklande, roligt och kul att möta alla nyfikna tankar om vår härliga ras!

Jag har tänkt länge om jag skulle återuppta detta med frågorna, och publicera dem och svaren här i bloggen.
Vad undrar just DU om vår ras, skicka tankarna hit kennel@jeandark.com eller lägg din fråga i kommentarsfältet.

VÄLKOMMEN :-)


Häromdagen undrade Ullis:


Din blogg är dessutom fantastisk bra. Inte bara att du skriver roligt och underhållande. Är också väldigt lärorik.
Men du jag undrar över en sak... för ettag sen lästa jag om Juni och magomvridning, efter det har jag inte läst något mer henne, så jag undrar bara hur det hela gick och om hon idag mår bra.

Hej Ullis

TACK för snälla ord om bloggen – jag blev förstås jätteglad! Jag undrar så ofta vilka alla ni är som läser, så det är skoj att få lite feedback.

Juni mår fint, hon fyller åtta år om några dagar, och är still going strong. Jagar sork med Tania, leker med favoritbollen i trädgården och kramas i soffan efter långa dagar med bus.

Hon lever livet hos oss, men förgyller också tillvaron hos min mamma, varför hon inte dyker upp lika ofta i bloggen.


"Hej alla!"
Juni snart åtta år 

Tania och Junibrun jagar sork :-) 



2 kommentarer:

  1. :-) å tack så mycket... Då vet jag att hon mår bra :-)

    SvaraRadera