lördag 2 juli 2011

Sjulingarna 12 veckor och utsparkade ur boet..

Ja, några finns kvar hos oss, och väntar på att deras nya familjer skall komma och hämta dem. Två av våra lakritstroll har ännu inte hittat nya hem, och finns tillgängliga för lämpliga familjer.

Det har varit en underbar tid med sjulingarna. Från första stund de kom, har mamma Lady älskat sina små, pysslat med dem, matat dem, flyttat dem än hit, än dit, städat och pratat med dem.
De sex kolsvarta bebbarna och deras ljusa bror växte och växte. De hoppade, sprang och for.
De klättrade i gardinerna, hängde i mina blommor och stal barnens alla saker från flickrummen. När kvällen kom slocknade de varma, nöjda och trötta i döttrarnas sängar.  Knappast orkade de släpa sina sömndruckna kroppar in i korgen som deras mamma tyckte de skulle sova i, tillsammans med henne, bröder och syskon.

I vissa familjer har man kvällsrutinen natta hus och släcka lampor. Jag rastade hundar och samlade in kattungar:-)

Häromkvällen dök det upp en kär gäst i min säng. Mamma Ladykatt, som alltid sover på mitt täcke, men som jag inte sett till under de senaste 14 veckorna, då hon helt uppslukad av sina små varit så upptagen att hon knappt kunnat säga god natt, låg nöjd och spann på min kudde.


Hon hade bestämt sig för att de små var stora nu, och mammauppgiften var slut. Katt och hundmammor är kloka brudar:-)



1 kommentar:

  1. Visst är hon klok Lady!! Hon är färdig med sina ungar nu!! Jag önskar att jag kunde ha en liten kisse här, för Vildas skull - men det skulle inte fungera. Kramar

    SvaraRadera