tisdag 7 november 2017

200 mil senare


200 mil senare kör vi in på parkeringen hemma, kastar oss ut, kramar alla fyrbenta som inte fick följa med, och så börjar den vedervärdiga städningen av en proppfull bil.

Hundburar, resväskor, hårfön, smutsiga filtar, viktiga papper, rester av hundmat, nyvunna rosetter (!!), en gnutta vindpust av Danmark och ett annat liv under helgen ska ut.
Jag avskyr att tömma bilen efter en långresa.

Jag avskyr att ha trötta spagettiben, en välproppad godismage och en hjärna som liksom dunksusar med i takt där vi rullar längs E:4an.
Bara det att vi inte rullar längs E:4an längre - vi är hemma.

Hemma är också bra.
Kattungarna inspekteras under mjauiga protester, vi snabbklipper klorna och kramar alla små tjocka babybarn. De är så SÖTA!!

Och tja, vad vill jag säga med mitt inlägg - jo!
NI ÄR BÄST!
För i det senaste jag skrev till er här i bloggen, var att ni väl kunde vara snälla och hålla tummarna - och det märktes det att ni gjorde. För shit vad vi vann!

Med risk för att vara tjatig så kan jag inte låta bli att skriva det även här, fast vi tapetserat Facebook med det också... Det blir ju lätt så när man har jobbat som en galning för något, och det går i uppfyllelse!

TACK för tummarna hörni!


BIIIIR till Babsan!
MULTICH C.I.B NORDCH SECH NOCH FICH DKCH VDHCH NorwegianW’16 European JW’15 Herbst JW’15
Jean Dark Barbie Girl
Snyggkillen bredvid heter MultiCH Hookie Z Teramonu
Domaren heter Asta Maria Gudbergdottir och kommer från Island

Jaja, jag vet. Detta är en gammal bild, vi ska ta nya... Anyday.
Iallafall, vår lilla plupp, KING, vann juniortitel, cert och blev tvåa bästa hane. Inte illa för en slaning tonåring, knappt torr bakom öronen och bara 10 månader ung!
DKJW-17 Jean Dark King For A Day 

BIR-vinnande mamma Barbies fantastiska son blev tvåa bästa juniorhane och TREA bästa hane,
och dessa tunga vinster i en ung ålder av bara 9 månader! Stort GRATTIS till Eva Carina och Ann-Kristin :) 

Mamma Barbie verkar tycka att titlarna ska hållas in the family -och dottern Jean Dark November Rain avgick med juniorvinnartiteln och resev bästa tik. WOW Malin, Novas framtid blir spännande! 

På den här bilden är våra fyra danska vinnare;
Jean Dark Barbie Girl som blev BIR och Dansk Vinnare
Jean Dark King For A Day som blev Dansk Juniorvinnare och tvåa bästa hane
Kings mormor, Sun-Hee´s I´m A Marionette som blev Dansk Veteranvinnare
Jean Dark November Rain - Dansk Juniorvinnartik

Rosepetterna såklart :) 


Och vad är väl en utställning utan barn - morgondagens hundgalningar.
Har ni sett två så söta? Den ena pigg och glad, den andra lite mer fundersam.
De kamperade ihop, och delade en påse godis när jag dök upp med min mobilkamera. 

De här två rödtottarna log, och ville mer än gärna posera för mig.
Den ena hade myror i brallan och kunde knappt stå still. Hon fick förstås en hjälpande hand av sin lilla handler. 


Jag gillar när next generation syns! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar