söndag 29 oktober 2017

Det är ju märkligt



Våra H - babysar 💗


Ja, det ÄR ju märkligt, varenda gång, och jag menar verkligen det - VARENDA - gång jag lämnar huset och vi har en blivande mamma och Felicia hemma samtidigt, så måste den här blivande mamman liksom kläcka ur sig sina ungar just då.

Det är liksom som förgjort.
Felicia - dräktig djurmamma - Jeanett ur huset = Ungarna kommer.
Häromnatten var det såklart dags igen.

Lina, vår nakenfis var dräktig, väldigt dräktig kanske jag ska precisera, men eftersom vi bara skulle vara borta två nätter och det inte var helt dags kändes det ofarligt.
Jomenhejsansvjejsan så ofarligt det var.

Den stackars dottern fick återigen agera barnmorska, och det var inte till så få nya världsmedborgare heller!
Den galet stora magen innehöll förstås galet många kattungar, och när jag slog upp mina blå därborta i Danmark möttes jag av söta bilder på ett JÄTTEknippe åttlingar.

Två röda killar och sex flickor, alla paddor och olika kulörer och med och utan vitt. Lite små, som det ju faktiskt ofta blir när det är väldigt många ungar och väldigt trångt inne i en mammamage.

Eftersom det faktiskt var lite ont om plats, tuttar och mjölk i babyboet beslöt dottern och jag att Mamma Molly skulle få två Linabarn till sina redan en veckas skrynkelbarn, och även det gick finfint och båda mammorna är supernöjda med sina bebbar.

Så nu har tre av våra fyra kattmammor fått sina kullar, och i skrivandes stund väntar vi bara på att hårbollen Doris ska nedkomma.
Om det dröjer för länge får jag väl helt enkelt lämna huset.....! 😜




Här ligger Molly med sina G-babysar OCH två av Linas nyfödda flickor.
Om man tittar noga syns storleksskillnaden tydligt. 

Två större barn och en liten ny

En av H-tjejerna 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar