tisdag 19 maj 2015

Arlanda


Idag har vi varit på flygplatsen och lämnat sista lilla hanvalpen i vår W-kull.

Lite vemodigt, men också skönt.
Många tror att det bara är sorg när man som uppfödare levererar sina små, vilket det inte alls är, inte för mig iallafall.
Det är ett hårt arbete att föda upp valpar, det tar mycket tid och kraft i en annars aktiv vardag med barn, jobb, hus och en del annat :-) 
Vet man med sig att de blivande valpköparna är gulliga, aktiva och väl insatta i sin nya ras känns det lite vemodigt, men också härligt att skicka sin lilla valp till den nya väntande familjen som är full av kärlek och lycka över sin nya babyhund. 

Nu för tiden får jag också följa de flesta av oss uppfödda valpar på Facebook. Söta bilder, upptåg och det är härligt att se all glädje våra valpar sprider.
Mamma Tania och jag vinkade av den lilla , han såg trygg ochnöjd ut på sin nya mattes arm och jag är säker på att jag snart får en glad-rapport på mailen.

I skrivandes stund pustar vi ut och pussar på sista lilla valpen som också snart ska flyga till sitt nya land och längtande familj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar